חוקי נגישות לעסקים – למה זה טוב |
  • פתרונות
  • פיצרים
  • מרכז התמיכה
  • להתנסות בחינם
  • כניסה למנויים
  • פתרונות
  • פיצרים
  • מרכז התמיכה
  • להתנסות בחינם
  • כניסה למנויים
חוקי נגישות לעסקים – למה זה טוב
ראשי » בלוג לעסק » חוקי נגישות לעסקים – למה זה טוב

חוקי נגישות לעסקים – למה זה טוב

אין תגובות yboanish

היום על פי חוק כל עסק מחויוב בהנגשה לכלל האוכלסיה ולנכים ובעלי מוגבלויות בפרט,

בעקבות חוק שיוון זכויות לאנשים עם מוגבלות ("התשנ"ח 1998) "אדם עם מוגבלות זכאי לקבל שירות באותו מקום ובאופן שיווני בוא ניתן לכלל הציבור"

משמע שבמידה והעסק שלכם הינו עסק אשר נותן שירות במקום העסק עצמו יש לדאוג לכך שיהיה מונגש לכלל האוכולסיה.healthcare-28798_1280

 

מה יקרה אם העסק שלי אינו מונגש ?

בד"כ רוב הסיכויים שכמות מקבלי השירות של העסק פשוט לא יוכל לקבל שירות ולכן כמות הלקוחות תקטן,

במקרה הפחות נעים, לקוח בעל מוגבלות שירצה לקבל ממך שירות ולא יוכל עקב בעיית נגישות יוכל לפנות ל "נציבות שיוון זכויות לאנשים עם מוגבלות" או שיגיש תביעה בעצמו והעסק יצתרך להתמודד מול קנס במקרה הפשוט או תביעה מצד הנציבות או מצד גורם פרטי.

החל מתאריך 1.11.2015 עסקים אשר נותנים שירותים לקהל מחויבים להיות נגישות, ולא יהיו חשופים לתביעות החל מסכום של 50,000 ₪ ומעלה.

 

איך אני בודק האם העסק שלי עומד בתקנות

אם אתה בעל עסק בינוני או גדול ומקבל לקוחות באופן ציבורי ההמלצה הכי טובה היא להעזר במומחה בנגישות, שיוודא שהעסק עומד בכללים ,

אם במידה והינך עסק קטן להלן כמה כללי אצבע מהאתר של "מרכז המידע לנגישות"

הנקודות מתייחסות למרב העסקים הקטנים ששטחם עד 100 מ"ר

ובתי אוכל ששטח הישיבה בהם אינו עולה על 25 מ"ר. אין בטופס זה תחליף לתקנות.

 

 

האם אפשר להגיע לפתח העסק?

לפני הכניסה לעסק יש רחבה פנויה בגודל 1.7X1.5 מ' או 1.5X1.5 מ'. (או יותר)

(הרחבה נקייה לגמרי – אין בה ארגזים, מעמדים, פחים וכד')

הרצפה עשויה מחומר קשיח ואין בה בליטות ושקעים.

 

האם אפשר לפתוח את הדלת בקלות?

לא נדרש כוח רב כדי לפתוח את הדלת (ילד בן 5 יכול לפתוח את הדלת)

 

האם אפשר להיכנס עם כיסא גלגלים?

ההפרש בין המדרכה לכניסה לא עולה על 1 ס"מ או שיש רמפה תקנית.

 

האם פתח העסק מספיק רחב?

רוחב הפתח (כאשר הדלת פתוחה) הוא 75 ס"מ או יותר.

 

האם אפשר להגיע מהפתח לעמדת השירות?

האם רוחב המעבר בין פתח עסק ועד עמדת השירות הוא 90 ס"מ לפחות?

והאם לאורך המעבר יש לפחות שטח אחד בגודל 1.7X1.5 מ' או 1.5X1.5 מ'. (או יותר)

המאפשר לאנשים בכיסאות גלגלים להסתובב?

 

האם דלפק השירות נגיש?handicap-1173331_1280

האם דלפק השירות (או לפחות קטע ממנו באורך 90 ס"מ) נמוך מ 1.10- מ'?

והאם הקטע הנמוך של הדלפק פנוי מסחורה או ציוד כלשהו?

 

עוד כמה דברים קטנים…

על דלתות זכוכית יש מדבקות גדולות בשני צבעים שונים (אחד בהיר ואחד כהה).

השלטים בעסק יהיו מנוסחים באופן פשוט וברור, כתובים באותיות ברורות ובצבע בולט.

בכל החנות יש תאורה מספיקה כדי שאנשים עם מוגבלות ראיה לא יתקלו בחפצים

ואנשים עם מוגבלות שמיעה יוכלו לראות את פני נותן השירות ולקרוא את שפתיו.


וכמובן, שירות אדיב ומכבד.

 

לנוחיתכם צירפנו גם חוברת הסברה להנגשת עסק קטן:

http://www.justice.gov.il/Units/NetzivutShivyon/Kvatzim/MadrichHangashatEsekKatanOCT14.pdf

 

פדרמן נגישות

(לקבלת יחס מועדף יש לציין שפניתם דרך אתר ביזסנס)

המאמר נכתב ע"י פדרמן אדריכלים מומחים בהנגשת מבנים תשתיות וסביבה.

050-7644477

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

צור קשר : 058-7377476
מענה טלפוני
בימים א-ה 0900-1600
לתמיכה ושאלות
BIZSENSE.CRM@GMAIL.COM
תנאי שימוש
תנאי שימוש
כל הזכויות שמורות ל BIZSENSE
We BIZSENSE
Open toolbar

תוסף נגישות

  • הגדלה
  • הקטנה
  • צבעי אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • Links Underline
  • Readable Font
  • Reset
  • הצהרת נגישות