כמו כל בעלי העסקים, מידי פעם אני משתמש בפירסום הממומן של גוגל ,
וכאחד שבעצמו קידם ובונה אתרים (למשל האתרים , ,www.ganim.net, BIZSENSE), הייתי שמח לחלוק איתכם כמה תובנות שהצטברו מעבודה משותפת עם מקדמים בגוגל (ממומן ואורגני).
1.וודאו שיש לכם אתר נוח וידידותי
הקידום יהיה אפטיבי רק אם אנשים יבינו מה אתם מוכרים, ויתרשמו לטובה מהאתר שלכם, אחרת אתם משליכים את כספכם לשווא.
כיום ניתן לבנות אתר איכותי בעל נראות מצויינת, מותאם לנייד ולקידום אורגני, במחירים שווים לכל נפש. (באיזור 3500 ש"ח כולל עיצוב). אם אתם מכינים עצמכם לקידום ממומן , עדיף באותה הזדמנות כבר לבנות בסיס טוב לקידום אורגני.
מקדם אתרים טוב יידע לבצע מחקר מילים, ויצליח לקלוע מה אנשים מחפשים בגוגל, כמו כן כמו כל בעל מקצוע, יש לבדוק שהוא עובד באופן מקצועי.
וודאו שעבור כל מילה הוא יציג לכם:
- כמות חיפושים של מילות המפתח בחודש.
- כמה הביטוי תחרותי.
- עלות ממוצעת לקליק.
מקדם אתר שבטוח בעצמו ישב איתכם לפגישת הכרות ללא עלות , אם הוא יודע מה הוא עושה, הוא מבין שאתם צריכים אותו באותו מידה שהוא צריך אתכם .
ניתן לבחון לבד את כלי מתכנן מילות המפתח בקישור הזה
3. בחירת קהל יעד
הדבר ההכרחי הוא פילוח קהל יעד,
אחד הדברים החשובים הוא מיקום גאוגרפי, אם יש לכם מסעדה בתל אביב, אין טעם לפרסם באילת.
וכמובן ישנם מאפיינים נוספים שיש לשים אליהם לב, גברים\נשים , גילאים ותחומי עיניין.
4.וודאו שיש לכם גישה לחשבון הפירסום שלכם.
מקדמי אתרים רבים שומרים את החשבון לעצמם, חוסר שקיפות צריך להדליק נורה אדומה בכל תחום, בייחוד בתחום שכל אחד יכול להכריז עצמו כמקדם אתרים.
5.האם לבנות דף נחיתה או לקשר לאתר שלי ?
דעתי האישית היא מוחלטת ונחרצת, בשום פנים ואופן אל תפנו לדף נחיתה שאינו מוביל לדומיין שלכם או לדף הפייסבוק שלכם.
גם אם מישהו יחליט להקליק על הפירסומת שלכם וירצה לחזור אליכם לאחר מכן, אם ביצעתם קמפיין בדומיין שאינו שלכם הוא לא ימצא אתכם לאחר שהקמפיין יסתיים.
הדפדפן שלכם לומד את הגלישה שלכם, אם תלמדו אותו שיש אתר שהייתם בו, תוכלו להקפיץ אותו מההיסטוריה שלו. זה לא יקרה עם דף נחיתה זמני.
6.נכנסים לי לאתר, איך אני יודע מאיפה הגיעו אליי ?
כל מקדם אתרים שמכבד עצמו מבצע מעקב גם על חשבון הפירסומות וגם על חשבון הגוגל אנליטיקס, לבדוק את התנהגות הגולשים לאחר שהקליקו על הפירסומת, והאם הם הגיעו מקישור בפייסבוק, או גוגל אורגני .
מקדם האתרים שלכם חייב להתעניין בהתנהגות הגולשים באתר לאחר ההקלקה על הפירסומות, ולוודא שקיבלתם הפניות רלוונטיות לפירסום.
7.מקדם האתרים שלי אומר שהאתר אינו טוב, וזו הסיבה מדוע אין פניות, מה לעשות ?
כמובן שאתר טוב הוא הכרח לביצוע קידום אפקטיבי.
וודאו שדף הנחיתה שבתוך הדומיין שלכם, הוא לשביעות רצון המקדם (או תנו לו לעצב ולתכנן אותו) כך שיתאים לסגנון המודעה.
וודאו שהמקדם לוקח אחריות על הקידום, ולא מתרץ את כישלון הקמפיין כבעיה של האתר, דרך טובה היא לא להתחייב מראש על תקופה ארוכה , או שיקבל תגמול כפונקציה של תוצאות .
8. A/B TESTING
בדיקת המודעות היא דבר הכרחי, דאגו שיהיו לכם כמה גרסאות של פירסומות ודפי נחיתה (שוב ,שיהיו באתר שלכם).
וכך תוכלו לבדוק מה עובד יותר טוב ומה לא.
מקדמי אתרים רבים משתמשים בטכניקה הזו לשיפור יחסי ההמרות.
9.האם זו חתונה קטולית לכל החיים ?
אני אישית חושב שאם מישהו נותן לך שירות טוב ומביא לך לקוחות, הוא צריך להיות מתוגמל,
עם זאת לאחר זמן מסויים, ולאחר שהקמפיינים רצים ועובדים , וקהל היעד ומילות המפתח כבר מוגדרים, כמות העבודה הנדרשת לתחזוקת הקמפיין נמוכה יותר ולעיתים היא אפסית.
דאגו תמיד שאתם הבעלים של החשבון פירסום ואנליטיקס כך שתמיד תוכלו לקחת שליטה ולעבור או לנהל את החשבון בעצמכם.
10.בדקו את המקדם בהתחלה.
דאגו שכרטיס האשראי שלכם הוא זה שגוגל יחייב אותו, כך תוכלו לדעת בוודאות כמה כסף עובר לפרסום של גוגל וכמה לוקח המקדם לניהול הקמפיין.
לקוחות שפגשתי נתקלו במקדמים שלקחו כסף מהלקוח והשתמשו בוא לצורך קידומים של לקוחות אחרים.
11.המקדם שלי טוען שהקידום הממומן יקדם אותי באורגני.
התשובה הרשמית של גוגל שאין קשר.
מנסיוני קידומי אתרים – למשל גנים,וביזסנס בממומן תקופה ארוכה והוא לא קידם אותי באורגני.
האינטרס של גוגל שתמשיך לשלם על כל מודעה, ואם אתה רוצה להתקדם באורגני אתה חייב להיות מספיק מעניין שאנשים יכנסו לאתר שלך בזכות התכנים.
12.מהו אופי הלקוחות שמקליק על אורגני וממומן ?
ישנו מאמר מאוד מעניין המדבר על קידום אורגני מול ממומן .
התוצאה היא, שישנה יותר הסתברות שנשים יקליקו על תוצאה ממומנת, מאשר גברים.
וככל שהגיל עולה, ההסתברות להקליק על פירסומת עולה. (צעירים מעדיפים תוצאות אורגניות ורבים מהם פשוט מתעלמים מתוצאות הממומנות).
13. שיווק מחדש – רימרקטינג של גוגל אנליטיקס ופייסבוק
זהו למעשה קוד שהמקדם שותל באתר שיאפשר לכם "לרדוף" אחרי הלקוחות שכבר ניכנסו לאתר שלכם.
אם המקדם שלכם יודע מה הוא עושה ,הוא יטמיע זאת בעמוד הנחיתה.
14. כמה כסף אני אמור להשקיע על קידום ממומן ?
יש להפריד 2 סוגי עלויות .
- הכסף שהולך לניהול הקמפיין ולמקדם, בין 300 ש"ח – 1200 ש"ח לחודש (תלוי בכמות העבודה)
- הכסף שהולך לגוגל. – משתנה בכל תחום ותחום , בין 600 ש"ח עד 10,000 ש"ח לחודש .
15. קבל המלצות מלקוחות .
אני אישית מאמין בלתת גם למקדמים חדשים הזדמנות, כל עוד הם עובדים על בסיס הצלחה.
בנוגע למקדמים יותר מנוסים, שאל מסביב לקוחות אם הם מרוצים, ומה התוצאות שהמקדם הביא להם (אנחנו ממליצים רק על מקדמים שהביאו תוצאות מוכחות).
כמו כל בעל מקצוע, אף אחד לא יציג לך את הלקוחות הלא מרוצים שלו, לכן תמיד כדאי להתחיל עם תקציב מוגבל לחודש הראשון ולבדוק אם המקדם מביא תוצאות לשביעות רצונכם..
16.המתחרים מקליקים לי על מודעות וגומרים לי את התקציב – מה לעשות ?
באופן עקרוני גוגל לא יחשיב את הקלקה יותר מפעם אחת ביום לכתובת IP אחת.
אבל חברות מתחרות אכן יכולות להשתמש בטכניקה זו בכדי לבזבז לך את התקציב.
מקדם טוב ידע לעקוב אחרי כתובת IP שחוזרות על עצמן כל יום, ויחסום אותן מלראות פירסומות ולגמור לך את התקציב.
ואם יש לכם מקדם שאתם ממליצים עליו ורוצים לפרגן לו, נשמח להכיר אותו ולהוסיף אותו לרשימת המקדמים שאנו ממליצים ללקוחות.
תנאים להוספת המקדם למומלצים שלנו :
- 3 לקוחות מרוצים לפחות, (אמא ודודים לא נחשבים)
- מקיים את רובם של הסעיפים במאמר
- לוקח סכום סביר על ניהול הקמפיין או עובד על בסיס הצלחה.
יש להשאיר פרטים של הממליץ בצור קשר.
מוקדש באהבה לכל בעלי העסקים – ולמקדמי האתרים שבינהם .
יהונתן בואניש – מייסד ביזסנס.